6 Mart 2017 Pazartesi

Başkanlık Sistemi Niçin Gerekli? . Peki, bu sorunların sebepleri neler? Sorunların sebeplerini anlarsak, ihtiyacımız olan “çareyi” de bulabiliriz. Peki, çare ne? Bunun için Başkanlık Sistemi'ni inşa edecek gayreti ortaya koymalıyız…Hangi liderler başkanlık sistemine destek verdi



 Ülkemiz iyi durumda değildi ! Terör, savaş, ekonomide kötü gidişat ve hukuk devletinde Fetöden tehlikeli gizli gerilemeler vardı.

Halkımız şimdiye kadar fişlenmiş ,Koalisyonlarla , hayat pahalılığı ezmiş, işsizlik rekor seviyelerine çıkmıştı

Tüm bunlara ek olarak, hiç olmadığımız kadar darbeler  tehlikesindeydik...

Neden başkanlık sistemi?




Neden Başkanlık Sistemi? 

|| Seni BAŞKAN yapacağız!!! (EVET)








Çocuklarımıza bırakacağımız tek kalıcı miras: EVET Tarihin doğru tarafında yer almış olmaktır. Onlara borcumuz, 16 Nisan’da DOĞRU kararı vermektir.

- Yeni anayasa teklifi ile başkanlık sistemi ile

Meclis güçlenecek

- Yeni anayasa teklifi ile cumhurbaşkanının yeni yetkileri neler olacak: Ne değişecek?

- Yeni anayasa teklifi istikrar getirecek mi?

- Yeni anayasa teklifi koalisyonları önleyecek mi?

- Yeni anayasa teklifi 2 partili sistemi getirecek mi: Küçük partiler yok olacak mı?

- Yeni anayasa teklifi Türkiye’de federasyona yol açar mı?

- Yeni anayasa teklifinin ekonomimize etkileri neler olacak?

- Yeni anayasa teklifi teröre çare olacak mı?

- Yeni anayasa teklifinin yargıya etkileri neler olacak?

- Partili cumhurbaşkanı doğru karar mı: Cumhurbaşkanının halk tarafından seçilmesi bunu gerekli kıldı mı?

- Dünyadaki tecrübeler bize neler öğretiyor?

· Başkanlık sultanlık mıdır?

· Başkanlık diktatörlük müdür?

· Başkanlık ideal bir yönetim tarzı mıdır?

· Başkanlık sistemi Türkiyeye uyar mı?

Parlamenter rejim, bizce artık tarihî misyonunu tamamlamıştır. Nitekim, dünyanın hiçbir bölgesinde bu sistem kitaplarda yer alan şekliyle uygulanamamaktadır.

ABD'de yıllardır uygulanan ve tüm dünyada 'Başkanlık sistemi' olarak adlandırılan modelin asıl adı, 'Kongre Hükümeti'dir. Bu modelde eyalet sistemi ve tam başkanlık uygulaması vardır. Benim yıllardır üzerinde çalıştığım model, ABD'deki sistemden farklı. Bir akademisyen olarak, Fransa'daki yarı başkanlık sistemiyle ABD'deki tam başkanlık sisteminin karması bir modeli öneriyorum. Bu modelde, Fransız sisteminin üniter yapısıyla ABD'deki başkanın yetkileri buluşturuluyor. Yani hem üniter yapı korunuyor, hem de tam başkanlık yetkileri kullanılabiliyor.

Madde Madde Cumhurbaşkanlığı Sistemi , Başkanlık Sistemin maddeleri .18 maddeyi tekrar gözden geçirelim.
1. Madde, “yargının tarafsızlığı”nın yanına bir de “bağımsızlık” kelimesi ekleniyor..

2. Madde, milletvekili sayısı 550’den, 600’e çıkarılıyor.

3. Seçilme yaşı seçmen yaşı ile eşitleniyor. 25’den 18’e indiriliyor.

4. Madde, Devlet Başkanı ve milletvekili seçimleri 5 yılda bir eşzamanlı yapılacak.

5. Madde, TBMM’deki oylamalarda yeter sayısı yeniden düzenleniyor.

6. Madde, TBMM’nin denetim yetkisi yeniden düzenleniyor. Muhalefetin engelleme ve meclisi çalışamaz hale getirmek, hakkın istismarının önüne geçilmesi yönünde bir düzenleme söz konusu

7. Madde, Partili Devlet Başkanına imkan tanınıyor.

8. Madde, Cumhurbaşkanının yeni unvanı Devlet Başkanı oluyor.

9. Madde, Devlet Başkanının yargılanmasını düzenliyor.

10. Madde, Başbakanlık makamı kaldırılacağı için Başbakan yardımcısı yerine Devlet Başkanı yardımcılığı getiriliyor ve artık Devlet Başkanı yurtdışına çıkarsa ona TBMM Başkanı değil, Devlet Başkanı 1. Yardımcısı vekalet edecek.

11. Madde, Seçim yenilenecek olursa milletvekili ve Devlet Başkanı seçimi birlikte yenilenecek,

12. Madde, Devlet Başkanına OHAL ilan yetkisi veriliyor, ancak nihai karar meclisin olacak.

13. Madde, Askeri Mahkemeler savaş hali dışında kaldırılıyor.

14. Madde, HSYK yeniden düzenleniyor. Yargı bağımsızlığından söz ediyorlar da, ister hükümet, ister meclis seçsin sonunda değişen bir şey yok. Kaldı ki, batıda vali de, emniyet müdürü de, başsavcı da seçimle gelebiliyor. Hatta mahkemelerde halk jürileri görev yapabiliyor. Ne var bunda!

15. Madde, Bütçenin hazırlanması ve TBMM’de müzakeresi ile ilgili.

16, 17, 18. Madde, Anayasadaki Başbakan kelimesi kaldırılıyor ve Başbakan, Cumhurbaşkanı yerine de Devlet Başkanı ifadesi kullanılıyor. Seçimle ilgili yeni düzenlemeler yapılıyor.

Bunların diktatörlükle ne ilgisi var..


BAŞKANLIK SİSTEMİ NEDİR?

Yasama ve yürütmenin birbirinden sert bir şekilde ayrılmasıdır.

Özellikleri:

- Yürütme organı tek kişiliktir.
- Başkan halk tarafından seçilir.
- Başkan yasamayı feshedemez.
- Aynı kişi hem yasamada, hem yürütmede görev alamaz.
- Başkan yasama işlerine karışamaz.
- Yasama ve yürütme güçlerinin birbirinden sert olarak ayrıldığını ifade eden sistem olan başkanlık sisteminde yasama yürütmeyi, yürütme de yasamayı feshedemez.

BAŞKANLIK SİSTEMİNİN DÖRT ANA AVANTAJI

Başkanlık sistemini savunan düşünceye göre bu sistemin dört ana avantajı var:

Doğrudan yetki: Başkanlık Sistemi’nde başkan doğrudan halk tarafından seçilir. Bazılarına göre bu; devlet başkanının gücünü dolaylı yollardan göreve getirilen liderlere kıyasla daha meşru kılar. ABD’de devlet başkanı halk oylamasından hemen sonra toplanan Seçiciler kurulu tarafından seçilir.

Kuvvetler ayrılığı: Başkanlık sisteminde başkanlık ve yasama meclisi iki paralel yapı olarak işlev görür. Bu sistemin destekçilerine göre; böylelikle her iki birim birbirini karşılıklı olarak denetleyerek suistimalin ve makamın kötüye kullanılmasının önüne geçilmiş olur.

Hızlı karar mekanizması: Güçlü yetkilerle donatılmış bir başkan değişiklikleri ivedilikle işleme koyar. Fakat bunun yanında bazılarına göre kuvvetler ayrılığı sistemi yavaşlatır.

İstikrar: Sabit bir görev süresi olan devlet başkanı her an değişebilecek bir başbakana kıyasla daha istikrarlı bir ortam temin edebilir.


Turgut Özal'da Başkanlık Sistemi İstiyordu



8. CUMHURBAŞKANI TURGUT ÖZAL, TÜRKIYE IÇIN NEDEN BAŞKANLIK SISTEMI ISTIYORDU? HAYALINDE NASIL BIR YENI ANAYASA VARDI?





ANAYASA MAHKEMESİNİN,TBMM'NİN,MİLLETVEKİLİ VE BAKANLARIN HATTA HALKOYLAMASIYLA TÜRK HALKININ;BAŞKAN ÜZERİNDE DURDURMA-KARARLARINI SORGULAMA-İPTAL YETKİSİ VARDIR,TEK BAŞINA ASLA İKTİDARLIK DEĞİLDİR.


Turgut Özal parlamenter sistemi yerden yere vuruyor bumu

 demokrasi diyor


TURGUT ÖZAL


8. Cumhurbaşkanı Turgut Özal, sistem değişikliğini savunan
 isimler arasındaydı. Özal, "Başkanlık sistemi diyorum ben,
 başkanlık sistemi tabii Fransa gibi değil daha çok Amerika'ya
 yakın. Sebebini şöyle tahlil ediyorum; bakanların benim 
kanaatime göre bizim tecrübelerimize göre parlamento 
dışından olması lazım. Çünkü 6 senelik parlamento hayatımda
 şunu gördüm. Bakanlarla milletvekilleri arasına devamlı 
problem giriyor. Çünkü bakanın da milletvekilinin de seçim
 kaygısı vardır. Aynı yerde veya aynı grupta olmadıkları 
takdirde birbirlerine zıt hareketler yapıyorlar ve 
dejenerasyon başlıyor."


Süleyman Demirel - 

Başkanlık sistemi ve dar bölge seçim sistemi, içimde ...




SÜLEYMAN DEMİREL




9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel de 2006 yılında katıldığı bir konferansta "başkanlık sistemi"nin olması gerektiğini belirterek, "Benim içimde kalan ukdeler... İsterdim ki siyaseten Türkiye, cumhurbaşkanını seçsin. Ben isterdim ki Türkiye dar bölge seçimine gitsin. Neden dar bölge seçimine gitsin? Çünkü İstanbul'un 70 tane milletvekili var, kaç tanesini tanıyorsunuz? Halktan kopuk bir Cumhuriyet olmaz. Sistem işlemiyor, temsili sistem işlemiyor. Ben isterdim ki bunu yapabilelim, yapamadık. Ben aslında isterdim ki Türkiye’de başkanlık sistemini yapalım. İçimde ukdedir yapamadık. Çünkü devlet büyük, ülke büyük, halk çok dinamik. Biz bu ülkeyi idare edemiyoruz. Ülkeyi idare edememe gelip giden hükümetlerin kusuru da olabilir, içinde vardır ama genelde sistemde değişiklik yapmamız lazım.'' demişti.

NECMETTİN ERBAKAN




Eski başbakanlardan merhum Necmettin Erbakan'ın genel başkanı olduğu Milli Nizam Partisi'nin programında, "Daha hızlı kalkınmaya mecbur olan Türkiyemizde devlet hizmetlerinin verimli, süratli ve kudretli yürütülebilmesi ve anayasamızın bünyemize intibakı bakımından daha mütekamil bir yapıya kavuşturulması ve tatbikattaki aksaklıkların giderilmesi için başkanlık sisteminin getirilmesini zaruri görüyoruz. İcra organının daha kudretli olması ve süratli çalışabilmesi için reisicumhurun tek dereceli olarak halk tarafından seçilmesi ve icrai organın düzeninin başkanlık sistemine göre tanziminin yapılması gerekmektedir." değerlendirmesinde bulunmuştu.

Programın 10. sayfasında yer alan ifadeler;




ALPARSLAN TÜRKEŞ



Eski MHP Genel Başkanı merhum Alparslan Türkeş, sistem değişikliğine ilişkin görüşlerine 1979 yılında yayımlanan "Temel Görüşler" adlı kitabında yer vermişti.

İşte kitabın o sayfası;



Türkeş, kitabın, "Güçlü İktidar Güçlü İrade, Tek Başkan Tek Meclis Sistemi" başlıklı bölümünde, şu ifadeleri kullanmıştı: "Milliyetçi Hareket, tek başkan, tek meclis sistemini savunur. Çağımız kuvvetli, adil ve hızlı icra çağıdır. Türk milleti, dünya imparatorlukları kurduğu devirlerde kuvvetli, adil ve hızlı icra sistemini uygulamıştır, kuvvetli ve hızlı icra, icra gücünün tek elde toplanmasıyla mümkündür. Bunun için tarih ve töremize uygun olarak başkanlık sistemini savunuyoruz. İcrayı, cumhurbaşkanlığı ve başbakanlık olarak ikiye bölemeyiz. Her konuda bütünleşmeci olduğumuza göre, icranın başında da bütünleşmeci olmalıyız. Türk tarih felsefesi ve tarihinde icra organı hiçbir zaman bölünmemiş, yani tek bir başkan tarafından yürütülmüştür. Milliyetçi Türkiye'de de demokratik milli cumhuriyet ilkesi içinde başkan, Türk milletinin yürütme organının tek başı olacaktır. Tek başkan sistemine uygun olarak yasama organı yönünden de tek meclis sistemini savunuyoruz. Avrupa krallık veya federal devlet rejimlerinin bir mirası olan senatonun, millet meclisi yanında yasama işlerini geciktirici bir hüviyet taşıması dolayısıyla kaldırılmasını istiyoruz."


MUHSİN YAZICIOĞLU





Eski BBP Genel Başkanı merhum Muhsin Yazıcıoğlu da bir gazeteye verdiği röportajda cumhurbaşkanının halk tarafından seçilmesini savunduklarını bildirmişti.



Yazıcıoğlu, sistem değişikliğine ilişkin, şunları kaydetmişti: "Parlamenter sisteme göre cumhurbaşkanının yetkileri çok fazla. Başkanlık sistemine göre yetkileri çok az. Bunu da yerli yerine oturtmak gerekiyor. Tercih yapılmalı. Başkanlık sistemi mi, parlamenter sistem mi? Biz başkanlık sistemini savunuyoruz."



BÜLENT ECEVİT




Başbakan Bülent Ecevit de, başkanlık sistemine ilişkin, "Demokratik ve Parlamenter sistem, Türkiye için idealdir. Başkanlık sistemi, Türkiye için çok tehlikeli olur" demişti.







NEDEN BAŞKANLIK SİSTEMİ GELMELİ .

İŞTE ANAP- DSP- MHP İKTİDARINDA HORTUMLANAN BANKALAR!- 

"Bir gecede faizlerin 3 binlere, 4, binlere,5 binlere çıktığı gecelerde o bankadan kimlerin para çektikleri, kimlerin devlet malını gasp ettikleri aşikâr. Aslında biz henüz bunlara değinemedik. 



FARKINDAMISIN Halife Abdülhamit neise C.Reis Erdoğan odur. 1916 hainleri kimse 2016 hainleri aynısi odur 1923 te ne kaybettiysek 2023 de tümünü alacağiz.....BAŞKANLIK SİSTEMİNDE TÜM DETAYLAR , MADDELER .


Başkanlık Sistemi Nedir Başkanlık Sistemi Modelleri Nelerdir? Türkiye İçin Başkanlık Sistemi Demokratikleşme, İstikrar, Kurumsallaşma" başlıklı analizde, başkanlığın avantajları şöyle sıralandı . Başkanlık sistemi nedir? İşte tüm merak edilen soruların yanıtı

Biz tüm Hayır diyenlere Teröristin demiyoruz Ama tüm teröristler , Şer cephesi Hayır diyor .....Nedenmi Hayır diyor .....Çünkü #Kandırmak Kaos işlerine geliyor da ondan..Onlar.Kazanana kadar durmayacaklar. Bizde Kazanana kadar durmayacağız

Dış Mihrakların güdümündeki Bugüne Türkiye'de Kurulan Hükümetlerin Görevleri ve Etkileri ve Cumhurbaşkanlık Sistemein Gereklilikleri

Seçilecek Tek Bir liderleri Olamayan Hayırcı Hayırsızların Yalanları...... 15 Temmuzda banka ve market kuyruğuna girip 16 Temmuz sabahı olanlara tiyatro diyen kim varsa Başkanlığı istemiyor,karşı çıkıyor.


Yürütme yetkisinin halkoyu ile seçilen cumhurbaşkanına ait olacak başkanlık Sistemi , Cumhurbaşkanlığı Sistemi neye neden hayır diyorlar ? Neden evet demeliyiz . Bugün siyasetde Erdoğan Liderliğinde uyum var, krizi yok . Ama bu sistemle koalisynlarla yarın ne olur bilinmez.




Muhyiddini Arabi, Erbakan, Özal ve Erdoğan…Parçaları birleştiriyoruz































BİZ TÜM HAYIR DIYENLERE TERÖRISTDİR DEMIYORUZ .

AMA TÜM TERÖRISTLER , ŞER CEPHESI HAYIR DIYOR .

NEDEN ?


Referandumda Neden Evet Demeliyiz?

Yeni Anayasa Paketi İçeriği


100 yıl önceki zinciri kırmak için, Görünürde TürKürt Gerçekte Münafıklar ın 100 yıl sonra oyunu bozmak için Milletçe Ümmetçe Evet diyoruz.

İslama Bayraga Karşı birleşen Tüm inançsızları susturmak için Zafer için Millet Bayrak için İslam Ümmet için Türkiye için Hep Beraber Evet

Faili Meçhuller PKK nın KarakolKöy Baskınları Dalevereci Faizci hainliği Borç Batağını DinDüşmanlığinı devam ettirmek için HAYIR diyorlar.

Hiç birşey yapamıyacaklar Sadece Adice günü kurtarıp Vaziyeti muhafaza etmeye çalışıyorlar Evet Sıkıntı yok 》Reisle Türkiye İslam kazanacak.

BaşkanlıkGeldikten sonra 》YalanTarihi 》İngiliz Kemal ittifakları 》Hayır diyen Masonik çocukların rezillik ve onursuzluklarını göreceksiniz.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder